رنگ اپوکسی چیست و چگونه اعمال می شود؟

شرکت رنگ افروز فرنام | مرجع تخصصی خرید رنگ در ایران | هایپر رنگ

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

رنگ اپوکسی چیست و چگونه اعمال می شود؟

 رنگ اپوکسی چیست و چگونه اعمال می شود

رنگ اپوکسی نوعی رنگ است که عمدتا از رزین اپوکسی تشکیل شده است. این یک نوع پلیمر است که به نام پلی اپوکساید نیز شناخته می شود. هنگامی که یک کاتالیزور اضافه می شود، پلی اپوکسید سخت می شود.

به همین دلیل معمولاً می‌توانیم متوجه شویم که این رنگ‌ها دو ظرف دارند که یکی حاوی رزین و دیگری حاوی کاتالیزور است.

در سال های اخیر در مکان هایی که حفاظت، دوام و مقاومت بیشتری مورد نیاز است، از این نوع رنگ بیشتر استفاده می شود.

این بدان معنی است که منطقه ای که در آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد در بخش صنعتی است. ما می توانیم آن را در استخرها، مخازن، خاک ها یا حتی لوله ها پیدا کنیم.

به همین ترتیب برای پوشش کشتی ها و همچنین در کارخانه های شیمیایی یا پالایشگاه های نفت استفاده می شود. اما استفاده از آن نه تنها محدود به این فضاها است، بلکه در محوطه مسکونی نیز بسیار کاربردی است و آن را روی کاشی، کف و دیوارپوش اعمال می کند.

برای خرید رنگ اپوکسی می توانید به وب سایت الوان رنگ افروز فرنام مراجعه نموده و محصولات ما را مشاهده نمایید.

 

 

چه ویژگی هایی دارند؟

همانطور که دیدیم رنگ اپوکسی بسیار متنوع است و کاربرد آن را در فضاهای مختلف مناسب می کند. این به لطف ویژگی های آن است. در زیر در مورد آنها با شما صحبت خواهیم کرد.

 

در برابر مواد شیمیایی مقاوم است

در صورت تماس با محصولات شیمیایی مختلف که می توان به طور منظم از آنها استفاده کرد، مانند حلال ها، مواد شوینده یا روغن ها، این رنگ بدون تغییر باقی می ماند. بر خلاف انواع دیگر رنگ ها که ممکن است آسیب ببینند.

 

در برابر اصطکاک مقاوم است

به لطف سختی آن، در برابر اصطکاک، خط و خش یا ترافیک سنگین بسیار مقاوم است. به این ترتیب برای مدت طولانی تری در شرایط خوبی باقی می ماند و درخشندگی خود را حفظ می کند. به همین دلیل، علاوه بر مسکن، در کف کارگاه ها و کارخانه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تمیز کردن آن آسان است

از آنجایی که در برابر مواد شیمیایی و آب مقاوم است، تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن آسان تر است.

 

ضد آب است

این رنگ در اثر آب آسیب نمی بیند، بنابراین می توانید بدون مشکل سطح آن را با آن بشویید. حتی اگر قطعه رنگ شده با اپوکسی را زیر آب فرو کنیم، وضعیت خوب خود را حفظ می کند.

 

بادوام است

از آنجایی که در برابر عناصر خارجی بسیار مقاوم است، یکی از بادوام ترین رنگ های موجود در بازار است.

 

همچنین بخوانید:

انواع رنگ اپوکسی در صنعت: ویژگی ها، مزایا و کابردها

 

کاربرد و آماده سازی  رنگ اپوکسی

کاربرد و آماده سازی رنگ اپوکسی

مانند سایر رنگ ها، رنگ اپوکسی را معمولاً می توان با قلم مو، غلتک یا تفنگ اسپری اعمال کرد. اینها با استفاده از یکی یا دیگری بسته به سطحی که باید درمان شود، مناسب ترین خواهند بود.

به عنوان مثال، هنگامی که ما با یک تفنگ اسپری استفاده می کنیم، لازم است جنبه هایی مانند ویسکوزیته، فشار هوا یا دمای مواد را در نظر بگیریم.

به همین دلیل، این فرم از برنامه بیشتر توسط متخصصان توصیه می شود. در مورد آماده سازی باید در نظر داشت که مهم ترین قسمت اطمینان از کاربرد صحیح و چسبندگی محصول است.

 سطح باید تا حدودی متخلخل، تمیز و عاری از هر نوع چربی باشد، این امر برای اطمینان از چسبندگی رنگ و تسهیل اجرا بسیار مهم است.

دما عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود، زیرا توصیه نمی شود در دماهای شدید، چه گرم و چه سرد اعمال شود.

قبل از اعمال، توصیه می شود هر دو جزء را تکان داده و سپس آنها را مخلوط کنید.

 پس از آماده شدن مخلوط، ترجیحاً با همزن هم بزنید تا ببینیم مخلوط محصولات کاملاً یکدست شود. استفاده از پرایمر اپوکسی به عنوان یک لایه قبل از اتمام کار برای اطمینان از محافظت بیشتر و چسباندن به سطح بسیار توصیه می شود.

اگر رنگ اپوکسی به درستی اعمال شود، رنگی است که می تواند سال ها دوام بیاورد، بنابراین، مراحل توضیح داده شده در بالا را باید همیشه در نظر داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.